2014/04/16

Koemeikki ja -kampaus

Kesä tekee tuloaan ja hääasiat ovat kuin varkain taas ujuttamassa itseään mieleen, jopa töissä! :)
Tänään auringon kunniaksi asiaa muista kauniista asioista bridal hair & beauty-teemalla.

Olen ilokseni löytänyt kampaajan, joka on tehnyt minulle nyt jo muutaman kerran juhlakampauksen ja tietää hieman, millaista tukkaa odottaa käsittelyyn, kun hääkampauksen aika koittaa. Olen erittäin helpottunut tästä, sillä oma vakiokampaajani, joka muuten on erittäin ihana, ei tee kampauksia lainkaan, joten olin lähes pakotettu hankkimaan hääkampauksen jostain muualta. (mikä turha lisähomma, i know!) Aluksi olin hyvin stressaantunut tästä, sillä olen muutenkin aivan liian pitkään etsinyt hyvää kampaajaa. Ehkä olen vain täysin hullu ja vaikeasti tyytyväinen asiakas, mutta minulla on NIIN monia huonoja kokemuksia kampaajista ja etenkin kehnoista juhlakampauksista, joten olin vielä muutama kuukausi takaperin varma, että hääkampauksenikin tulee olemaan fiasko.

Morsiamen kauneuspäivitys.

Koekampauksesta ja hiuspidennyksistä
Onneksi kampausasia siis kuitenkin asettui hyvin uomiinsa, ja (mahd. ensimmäinen) koekampaus tehtiin hyvissä ajoin jo viime kuussa (ystäväni hääjuhliin teettämäni kampauksen muodossa - kaksi kärpästä yhdellä iskulla, juhlalook ja koekampaus, tehokasta ja minä tykkään! :D).

Hiusinspiraatiota.
 Kampauksen siis teki minulle jo kerran oikein onnistuneen kampauksen tehnyt "vara"kampaajani. Täytyy sanoa, että tämän koekampauksen jälkeen olen entistäkin helpottuneempi ja uskon nyt, etten varmastikaan tule ainakaan hiusten osalta näyttämään ihan sekopäältä häissäni! :)

Toki pientä viilailtavaa vielä on, sillä omat hiukseni eivät ihan riitä kaikkeen, mitä toivon, joten minun on nähtävästi hankittava klipsipidennyksiä, joilla saadaan kaikki (mahdottomat) toiveeni toteutuksi. Ja samalla, kun hiusta on enemmän, vältetään myös itse hääkampauksessa sellainen  töyhtöhyppyri päälaella (aka. kananmunapää-muoto! :o ), joka nyt koekampauksessa jäi hieman väkisinkin, kun hiusteni tuuheus ei riittänyt kaikkialle.

Ja nyt joku teistä kuitenkin ajattelee paheksuen, että feikkihiusta, hyi hyi, minkä ymmärrän oikeestaa ihan hyvin. Mutta näihin klipsipidennyksiin olen jopa minä ihan suostuvainen, kun kampaajani selitti minulle, miten ne toimivat. Olen ehkä sillä tavalla sydämeltäni myös luonnonlapsi (ja samalla kuitenkin vähän myös blingbling-girlygirl, tietenkin!), etten ollenkaan ole edes miettinyt hiuspidennyksiä (päinvastoin päivitellyt niitä), enkä innostunut hiuspidennyksistä myöskään kampaajani niistä ensikertaa mainitessa, mutta nyt tuntuu siltä, että nuo omille hiuksille kuulemma hellävaraiset "irto/ väliaikais-" pidennykset ovat ihan ok. (lue: uhraan näköjään mitä vain, kunhan saan unelmieni kampauksen häihin, haha!) Vaikka en nyt tiedä, onko mulla edes mitään unelmien kampausta, sillä en oo koskaan oikein osannut hiusasioita. Kunhan nyt vain saan jotain, mistä pidän, niin oon iloinen. :)

Mitä sitten haluan: no haluan, että otsatukkani, josta pidän, näkyisi myös hääkampauksessani. Ei muuten oo kovinkaan monella morsiolla otsatukkaa hääkuvissa, kun olen sopivia inspiskuvia etsinyt - siis ihan todella vaikeaa on löytää, ootteko muut huomanneet samaa, tai löytäneet hyviä kuvia jostain?? Kertokaa ihmeessä tännekin, jos olette! :)
Okei aiheeseen, eli
1) haluan otsatukan näkyviin
2) haluan letin rajaamaan otsatukkaa ja
3) hiukset kiinni taakse. Eli siis vähän kuin tuossa kuvassa, mutta hiukset vain kiinni. :)

Otsatukkamorsian = minä! :)

Koekampaus oli siinäkin mielessä antoisa, että huomasin kampauksen kestävän todella hyvin koko päivän (kaikki tanssit ja heilumiset), joten luotan, että tämäkin toimii hääkampuksen kannalta, vaikka kesällä vähän kuumempi ilma olisikin. Ainostaan otsatukkani näytti lopulta aika rasvaiselta ja tönköltä, joten lienee parempi laittaa siihen jatkossa paljon vähemmän lakkaa kuin muualle. Kaipa se auttaa tuohon ongelmaan? Eli pientä viilausta siis vielä kaivataan, mutta niihin lukuisiin huonoihin kokemuksiini verrattuna, joita minulla on kampaajien ja kampausten kanssa takana, tämä koekampaus on todella hyvällä tiellä ja luotan tekijään täysin! :)

KOEMEIKKI... Pakkelia PLIIS!
Koemeikki ei sitten ollutkaan sellainen menestys kuin odotin. Olin kyllä ensikertaa varsinaisesti meikattavana, joten en tiedä, mitä olisi pitänyt odottaa. Olin kuitenkin antanut melko tarkat ohjeet kuvien kera, mitä toivon ja mistä pidän, joten oletin että tämä hoituisi melko hyvin, etenkin kun tekijänä oli myös ammattimeikkaaja.  Jostain syystä meikki oli mielestäni kyllä aika pettymys: ihoni kiilsi hirveästi jo aluksi ja (totta kai) paheni vain iltaa kohden, vaikka lisäilin puuteria. :( Lisäksi silmämeikki oli jotenkin ihmeellisen fiftari-tyylinen, eikä yhtään niin "nukkemaisen pyöreä" kuin antamissani kuvissa oli (ks. esim. alla). Huulet ja posket olivat hyvät, mutta kyllä kokonaisuutena olin aika pettynyt. Kysyn nimittäin ihan tosissaan, että ei kai kukaan morsian halua näyttää rasvanaamalta hääpäivänään?! SIltä minusta nimittäin koemeikin kanssa tuntui, enkä todella halua samaa tunnetta enää hääpäivänä. Pelottaa etenkin se, kun kesällä sää on varmasti satoi tai paistoi paljon nihkeämpi ja kuumempi ts. hiostavampi kuin nyt keväällä, joten miltä rasva-altaalta pääni silloin näyttääkään, jos nyt jo oli tällaista!? :o Meikkaaja minulle sanoi, ettei sellaista kuvien nukkemaista pakkelia voi tehdä, mutta ihan oikeesti ottaisin kyllä mieluummin sen, kuin kiiltävän naama hääkuviin! :/

Nukkemeikkiunelma, tosin vähän kevyemmällä silmämeikillä.
Pitänee siis varmaan vielä tehdä yksi koekierros ainakin meikille, ennen varsinaista h-hetkeä. Tällä haavaa häämeikki kyllä aiheuttaa mielensopukoissa pienoista stressiä - vaikka juuri hetki sitten täällä totesin, että kaikki menee niin hyvin, mutta kyllä sitä häästressiä täälläkin on, uskokaa pois! Eniten pelottaa juuri tällaiset ulkonäköön liittyvät jutut, kuten että meikki on huonosti (milläs sitä nimittäin enää korjaat hääpäivänä, kun se on naamassa!?) tai että en osaa olla hääkuvissa, kuten ne ihmiset niissä ihanissa kuvissa, joita pinterestissä kuolaan! :D

Silmämeikki-inspiraatiokuvaa

irtoripsiä ja hiusklipsejä?

Realiteettivajetta ilmassa?
Helpottaisi varmasti stressiä, kun vain hyväksyisi tosiasiat, että tällainen epä-madonna täällä näitä juttuja kirjoittaa, eikä se meikkaaja tai kuvaajakaan ihmeisiin pysty. Juu-u, helpottaisi ihan varmasti omaa oloa, kun ei odottaisi mahdotonta tapahtuvaksi, mutta enpä ole vielä valmis hyväksymään tätä tosiasiaa, vaan yritän minimoida tuhot kuvissa ja tulen vielä ehkä hieman bridezillamaisesti puskemaan meikkaajani toivomaani suuntaan. Onhan tää nyt kuitenkin MUN päiväni morsiamena, vai mitä tuumitte hengenheimolaiset siellä kanavilla!? ;)

Kynnet pitää tietenkin myös tuunata. ;)

Millä jamalla teillä on kauneusasiat, ahdistaako lainkaan? Tällä hetkellä suurin oma huoleni on kyllä tosta meikistä...mutta kai sitä pitäisi myös pikkuhiljaa alkaa varaamaan aikaa ripsien, kynsien ym. laittoon, kesällä heilläkin varmaan on tiukempaa kalentereissa, kun lomat ym. pörrää. Ystävältäni sain myös hyvän idean, jonka hän itsekin toteutti, että kävisin ottamassa ripsienpidennykset jo polttareihin; sit ois kunnon räpsyripset päivän paaardykuvissa ikuistettuina, ei pöllömpi idea tuokaan. :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti